onsdag den 27. september 2017

Eksamens blog del 2

Det digitale produkt.


I denne del, kan mine videooptagelser ses. Du finder videoerne, og mine fremstillede QR koder til opsætning på motorene herunder.

Videoerne.



Billedresultat for henning romme lund flipped classroom


Jeg har valgt at bruge bogen, Flipped Classroom, af Henning Romme Lund. Jeg har brugt bogen som støtte og opslagsværk, til hvordan man kan lave en god video til undervisnings brug. Lund giver i bogen, flere gode bud på hvordan man laver en god undervisnings video.
Jeg har valgt at bruge det, som han kalder den instruerende video. En instruerende video skal være handligsorienteret og detaljeret. Desuden beskriver Lund, at det er vigtigt at gøre sine videoer korte, eller dele den op. En for lang video kan hurtigt tabe elevens fokus, og de kan begynde at miste motivationen.
Her kommer Illeris læringstrekant altså i spil igen.
Da mit oplæg til korrekt brug af værktøjet, godt kan være langt, har jeg valgt at lave flere kortere
videoer.


Da jeg ikke har kunnet nå at optage videoer til alle mine instrukser, har jeg valgt at finde et par videoer til nogle af dem på Youtube.
Videoerne er på engelsk. Rigtig mange af de videoer som omhandler autobranchen er på netop engelsk. En del af vores elever, har svært ved at forstå dette sprog. Derfor er det vigtigt at jeg med tiden får lavet alle videoerne, og selv indtaler instrukserne.
Her kommer læringstrekanten fra Illeris, igen i spil.

Til optagelse af videoerne har jeg brugt min egen smartphone, samt et lille bordstativ som jeg har købt til formålet, i Power, til 79 kr.
Stativet fungerede rigtig fin til opgaven.






Nulstilling og aflæsning af mikromterskrue.

Denne video har jeg selv lavet.

QR kode til video link. 






Udmåling af cylinderdiameter.

Denne video har jeg også selv har fremstillet.

QR kode til video.





Refleksion over mine optagelser.


Udmåling af stempel diameter.



QR kode.




Udmåling af krumtap











Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Eksamens blog del 3

I denne del af min eksamens blog, vil jeg forklare, hvordan jeg mener at have løst min problemstilling. Løsning: Jeg håber at min proble...