tirsdag den 29. august 2017

2. undervisningsgang på DigiTek

I dag er det Marianne Riis som underviser. Vi er startet dagen, med løs snak omkring brugen af digitale teknologier i undervisningen. Herefter snak omkring de slides, som vi har fået til i dag.
Inden frokost skulle vi lave vores "didaktikkens 10 bud" og diskutere i grupper, hvilke ideer og teorier vi bruger i vores undervisning.

Linket til vores gruppes arbejde kan findes i linklisten.

Marianne talte om tpack modellen. Med den kan man hjælpes til at huske hvad som skal tænkes ind, når man planlægger sin undervisning, og vil bruge DigiTek.



Billedresultat for tpack modellen dansk

Derefter talte vi om den e-didaktiske overvejelsesmodel.
Denne er en anden model til planlægning af undervisning med DigiTek. Modellen gør det muligt at klikke rundt i de forskellige felter, og læse mere om metoden.

Billedresultat for e didaktisk overvejelsesmodel

Link til modellen findes i linklisten.

Vores sidste gruppeopgave i dag var at lave en video og uploade den på vores YouTube kanal.
Vi valgte at lægge fokus på TPACK modellen.



Videoen kan ses ved at klikke på videoen ovenfor eller følge linket i linkboksen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Eksamens blog del 3

I denne del af min eksamens blog, vil jeg forklare, hvordan jeg mener at have løst min problemstilling. Løsning: Jeg håber at min proble...