torsdag den 24. august 2017

Inspiration

Hvilke digitale medier bruger jeg til undervisning.

På TEC er det en del af It visionen, at alle undervisere bruger digitale teknologier i deres undervisning. Som det er lige nu, bruger jeg det ikke så ofte som jeg gerne ville. Jeg bruger dog 2 forskellige digitale løsning som hedder Socrative og Kahoot. Begge er programmer som gør det muligt at lave quizzer og opgaver digitalt til eleverne. 
Jeg bruger Kahoot som et sjovt indslag. Eleverne synes det er sjovt at konkurrerer mod hinanden og jeg kan samtidig bruge resultatet til min evaluering. De finder det underholdende at bruge deres mobil tlf og følge med på den store skærm.
Socrative bruger jeg som midtvejs quizz i fag som strækker sig over flere dage. Det fastholder elevernes opmærksomhed, og giver dem også mulighed for at se om de skal stramme op midtvejs.
Jeg kunne godt tænke mig at tage flere nye strategier i brug, og håber at samle mere inspiration på de følgende undervisningsdage.


Billedresultat for kahootBilledresultat for socrative

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Eksamens blog del 3

I denne del af min eksamens blog, vil jeg forklare, hvordan jeg mener at have løst min problemstilling. Løsning: Jeg håber at min proble...