torsdag den 7. september 2017

4. Undervisningsgang

Dagen i dag omhandler evaluering, og vores underviser er Hanne Søggard.


Billedresultat for evalueringBilledresultat for evaluering



Efter oplæg fra Hanne, skulle vi i grupper af 2, tale om hvorfor vi evaluerer.

Rasmus og jeg talte om følgende:

Vi evaluerer begge, vores elever flere gange i løbet af de 5 uger vi har dem. Vi gør det for at finde ud af om eleverne, har fået noget ud af den undervisning som de har fået. Vi bruger det også til at modtage feedback og feedforward på vores undervisning. Yderligere bruger vi det begge, til at være en faktor i forhold til karaktergivning.

Vi skulle lave en kommentar på en TodaysMeet side, omkring vores brug af evaluering.
Klik her for at finde siden eller se den her på siden.

I forhold til min egen undervisning, kan jeg ikke se at jeg kan bruge denne teknologi til noget.
Jeg kan godt se, at det giver de elever, som evt kan være nervøse for at stille spørgsmål i undervisningen, mulighed for at komme anonymt til orde. Det er dog ikke et problem som jeg oplever til dagligt. Desuden er mange af vores elever svage til at stave, og det vil derfor måske udstille dem foran holdet.
Så et nej tak herfra til denne teknologi :)

Efter formiddags pausen talte vi om, hvad god undervisning er.

Hanne udleverede et skema som vi skulle udfylde. På dette skulle vi sætte cirkler omkring vores holdning til de enkelte punkter. De skulle vurderes fra Høj-middel-lav.
Derefter kunne vi vende skemaet, og se John Hatties vurdering på hans skala for påvirkningsfaktor for god undervisning.


Ifølge Hattie, så er god undervisning, også lig med god evaluering.

Hattie deler evaluering op i 3 dele.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Eksamens blog del 3

I denne del af min eksamens blog, vil jeg forklare, hvordan jeg mener at have løst min problemstilling. Løsning: Jeg håber at min proble...