fredag den 15. september 2017

5. undervisningsgang

Dagen i dag er med Marianne Riis. Undervisningen er i dag sammen med deltidsholdet også.
Som altid starter dagen med et oplæg fra Marianne, omkring de tekster som vi har læst til i dag. Teksterne omhandler emnet undervisningsdifferentiering. Marianne gik de forskellige former for differentiering igennem, men med fokus på undervisningsdifferentiering.

Dagen skal ellers bruges til at prøve at optage en video og lave QR koder. Ganske relevant for mit valg til modulopgaven.

Dagens første øvelse, er at fremstille et Google Slide, og ligge det på bloggen.
Emnet for øvelsen er læringsmæssige udfordringer for vores elever.
Se resultatet herunder.


Efter vores først øvelse, gik Marianne videre med dagens oplæg. Vi blev præsenteret for firmaet Ventures Edifferentieringsmodel.
Link til deres hjemmeside, finder du under links, eller gå til deres hjemmeside HER

Derefter skulle vi i gang med dagens 2. øvelse.

Vi skulle i en Padlet beskrive hvilke teknologier, som vi bruger til at undervisningsdifferentiere i dag.
Resultatet ses herunder.


Lavet med Padlet


Eftermiddagen skulle gå med Videoindspilning.
Kenneth holdt en intro til at bruge et actioncam. Actioncam kan bruges til at lave videoer som eleverne kan tilgå for eksempel i værkstedet.

De kamera som vi kunne bruge til opgaven, var af mærket Denver. Brugen af kameraet gik fint. Det var nemt at gå til og rimeligt brugervenligt. En smart funktion, er at man kan hente en App, som du kan forbinde trådløst via WiFi, og så kan du se det som du filmer med kameraet, direkte på din smartphone. Vi oplevede dog at forbindelsen røg et par gange.





















Dagens sidste øvelse, blev til en ganske fin video. Den kan ses i indlægget over dette. Desværre havde vi glemt at aktivere lyden på kameraet, og det må siges at være ærgerligt. Men man lærer jo af sine fejl, så det husker vi helt sikkert næste gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Eksamens blog del 3

I denne del af min eksamens blog, vil jeg forklare, hvordan jeg mener at have løst min problemstilling. Løsning: Jeg håber at min proble...